Suz

Dag 1. Förra årets favoritbok

Kategori: I en annan värld

Hm... Är jag en hemsk person om jag inte minns vilka böcker jag läste förra året?
Tror dock att jag började läsa The Hunger Games för typ ett år sedan... Så det får bli den!
 
 
För att kortfattat förklara handlingen: Katniss Everdeen bor i Panem, i det fattiga "District 12". Varje år håller "The Capitol" i Panem något som kallas för hungerspelen. Två ungar från varje distrikt blir framlottade, satta i en arena för att sedan döda varandra tills siste man eller kvinna står kvar. Intense huh?
Tycker böckerna är riktigt bra. Vet inte om detta var favoriten förra året, eftersom jag inte kommer ihåg vad jag läste mer. Men ja, sträckläsning passar den bra för!
Tycker dock inte att filmen lever upp till boken alls, vilket är synd. Men om man har tur kanske de gör en remake på den om 40 år! :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: