Suz

Stranddag!

Kategori: För att bara Allmänt är tråkigt

Idag tillbringades dagen på stranden och det var riktigt soft!
Vid elva gick vi ner till stranden, lite långt men men, stranden var jättefin! Turkost, varmt vatten och jättefin strand! Mums!
Vi pressade och badade mest hela dagen, åt på en resturang på stranden.
Väligt mysig stad måste jag säga! Roliga försäljare, som dock pratar på i ooooäääännndlighet, men iallafall!

Tänkte ladda upp några bilder, men det var välidigt segt på internetet just nu verkar det som...

Ikväll ska vi nog gå till hamnen och äta där. Stället där vi åt igår var väldigt mysigt, jättegod mat! Åt kyckling med pommes! =D
Har föresten köpt en klänning! De ni! De trodde nog ingen! Men det är väldigt skönt att ha här nere i VÄRMEN! HIHI

Skriver kanske imorgon!
Kram till er i kylan!

Turklandet!

Kategori: För att bara Allmänt är tråkigt

Just nu sitter jag och syrran nere vid poolen och är vid internett, trådlöst och gratis! Det gillas!

Igår så åkte vi då till GÖTEBÖRG och steg på planet där, har aldrig flugit förr så de var en aning nervöst! Men allting gick bra, maten var mumsig! Allting var i pytteeesmå förpackningar =D
Väligt mysigt iallafall!

Vi kom fram till flygplatsen och sedan åkte vi buss i typ två timmar till hotellet, mycket fint hotell! Trodde inte att det skulla vara så fint! Kommer att lägga upp några bilder om jag bloggar någon mer gång här, har inte hunnit ladda in bilderna på datorn än!

Men nu ska jag fortsätta chatta med alla som ska fråga hur det är! Haha, kul!

Ha det bra!

TRUKEY! Haha...

Kategori: För att bara Allmänt är tråkigt

FÖRLÅT för denna dååååååliga uppdate, MEN jag har en förklaring!
Har haft grymt mycket att göra med läxor, konfirmation, elgitarr-spelande osv.

MEN =D (igen...)
IDAG, så åker jag till TURKIET =D
Ska bli så grymt skönt att komma bort från Sverige ett tag! Åker hemifrån idag vid två eller något. Planet går vid fem tror jag? Haha =D
Är iallafall VÄLDIGT glad att få åka!

Hinner inte skriva mycket mer nu... Måste packa klart och duscha och massor med andra grejer!
Men jag kanske skriver mer i Turkiet, kommer att ta med mig datorn (dock för skolarbete, men det ska nog finnas internett på hotellet!)

Seya!

R.I.P Duvan <3

Kategori: För att bara Allmänt är tråkigt

Nu har jag en hel del att skriva!

Har precis gjort klart engelskan! Gött att vara klar med den.
Jag får väl berätta lite vad som hände sen den 2 September. (de var så jag skrev sist)

3 September (Torsdagen)
Var det då skola som vanligt men efter skolan åkte jag och Mamma buss in till stan för jag skulle ju speal elgitarr! Det var grymt kul och min lärare är ascool!
Ska dit på torsdag igen men denna gången blir det att åka buss själv, jag tycker att det är ganska skönt att åka buss. Man blir lugn, är det bara jag som tycker det?

4 September (Fredagen)
Skola igen, på Hkk:n skrev vi recept och fick fixa lite i Sweet Home 3D! Grymt coolt program! Man får bygga hus och sådant. Efter skolan bar det av till Apelviken i regnet och blåsten. När vi kom ner till Apelviken upptäckte vi att vårat tält hade blåst sönder i ena änden, inte så bra!
När jag och Mamma gick in i husvagnen medans Pappa försökte laga tältet öppnade vi gardinen som var för takluckan, men där var ingen taklucka! Den låg på taket den, så det blev för Pappa att ställa sej på en plaststol mitt i husvagnen och rätta till luckan, och duktiga pappa fixade det!
Det blåste ju som sagt väldigt mycket, så vi bestämde oss för att ta ner tältet... Bra eller dålig idé?
Iallafall så började vi ta ner tältet med hjälp av våran granne, som dock hade ryggskott men det gick bra iallafall! Tur det!
Så när vi höll på med tältet så blåste det till jättemycket och tältet blåste nästan iväg! Men det gjorde det inte som tur var!
Sedan fick vi ner tältet utan några större skador, de gick sönder lite bara, hehe!

5 September (Lördagen)
Tog hem husvagnen. Pappa körde bilen med husvagnen och jag och Mamma åkte i den andra bilen med släpkärran. Så när vi kom ut ur den sista rondellen i Varberg så körde Mamma på en duva! Buhu! Stckars duvan! R.I.P! <3

Jag HATAR verkligen när djur dör!

6 September (Söndagen)
Tydligen så ringde Johanna på morgonen och Pappa gav mej telefonen men jag vart helt död (eftersom jag var uppe till 4 på natten, fråga inte varför! Haha =P)
Men jag har inget minne av att Pappa gav mej telefonen, så Johanna satt och väntade på att jag skulle svar i sisådär 5 minuter, men jag svarade ju inte, JAG SOV! Så när Mamma kom in i mitt rum låg jag där och sov med telefonen påslagen... Jag är lite konstig jag vet!
På eftermiddagen åkte Pappa och David för att spela golf och jag och Mamma tog en tur till Ullared på cykel! De ni!

Idag då.
Hände inte så mycket i skolan, en kille i klassen visade ett videoklipp för klassen så att en annan kille skrattade så han grät! Lite roligt tycker jag!
Efter skolan gick jag, Mickan, Jennie, Jennifer och Johanna ner till byn och fikade på Nimo, räkbaguet! Mums!
Sedan gick vi ut från Nimo och bort till Panduro, vi skulle leta upp textilpennor till tröjor! När vi var klara där gick vi tillbaka till skåpet där vi hade våra grejer och jag hittade en Redbull i ett annat skåp intill! Tur har man ibland!
Åkte sedan hem vid 5 och nu har man då gjort läxor.

Phu! Det var det!
Jag är bra för att jag skrev det! Den som läste allt är annu bättre!
Tummen upp för er!

Är föresten jätteförkyld! Usch! Hatar att vara det!

Nej nu! Ska jag göra något annat... Hum...

Btw, DUVAN IN MY HEART!
Och HOTDOGS!

You spin me right round, right round, like a record baby!

Skriver mer imorgon

Kategori: För att bara Allmänt är tråkigt

Har inte uppdaterat jag veet!
Kommer nog att uppdatera imorgon när jag kommer hem från skolan =P
Har haft lite saker att göra, i helgen tog vi hem husvagnen och jag höll på med mina läxor.
Iallafall så blir det att gå till prästen på tisdag, gitarr på onsdag och elgitarr i Falkenberg på torsdag, plus massor med läxor... Kan bli stressig detta!

Jaja, jag skiver mer imorgon!

Fleer, fleer & fleer

Kategori: För att bara Allmänt är tråkigt

Börjar bli en ANING irriterad nu alltså! Maja i min klass har taggat hela klassen på en bild på Facebook, och ALLA kommenterar HELA tiden... Börjar bli lite irriterade...
Men hon gjorde det väldigt bra! Passade faktiskt på alla! Gissa vem som blev rockern? Jag såklart! Haha =D
Kul kul, men inte så roligt när man loggar in på msn och har 60 meddelanden från Facebook och det blir bara fleeer, fleeeer och fleeeer, men nu har de avtagit iallafall!

I tisdags så vaknade jag med halsont så jag stannade hemma med Mamma ;) hon var också lite sjukling!
Låg i sängen och tog det lugnt nästan hela dagen!
Men idag var det bättre så jag gick till skolan. Var ganska trött men det funkade!
När jag kom hem var det till att äta scones som Mamma hade bakat! GRYMT GODA! Sedan bar det av in i mitt rum till engelskaglosorna, och efter det tyskan.
Sedan vid halv sju åkte jag och Mamma ner till Ullared för att handla innan konfirmationsmötet.
Jajjemen! Konfirmation ska det bli! Så satt vi och lyssnade på prästen när han pratade om konfirmationen och så.
Väl hemma tog jag en snabb dusch och nu sitter jag och lyssnar på Bandit Rock skivan! Den är mycket bra! Tack igen Jennie för att du brände dom! =D

Nej nu måste jag snart sova!